Villkor

1. Priser

Samtliga priser visas inkl. moms i svenska kronor.

2. Frakt

Vi skickar varorna genom Posten som brev eller paket med DHL eller PostNord.

Alla paket går och spåra med kolli id DHL :http://www.servicepointinrikes.se/

postnord: https://www.postnord.se/vara-verktyg/spara-brev-paket-och-pall#/

3. Ångerrätt

När du handlar hos Helsingborgs Teknikcenter AB har du som konsument rätt till 14 dagars ångerrätt enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokaler (SFS 2005:59).

Kontakt och Kommunikation:
Om du kontaktar oss via e-mail eller vårt formulär på vår hemsida, kommer vi i regel skriva ett svar via e-mail inom 0-3 arbetsdagar. Det är ditt ansvar som kund att kolla i skräppost eller papperskorg om du inte ser ett svar i din inkorg. Om inget svar kan ses inom den tiden, skriv igen eller ring.

Start av Ångerfrist:
Ångerfristen börjar löpa dagen då du tog emot varan.

Undersökning och Prova Varan:
Du har rätt att undersöka och prova varan för att fastställa dess art, egenskaper och funktion. Varan ska dock returneras intakt, komplett och i originalkartong. I sin helhet själbart skick. För vissa produkter, exempelvis hygienartiklar gäller även oöppnad förpackning, orörd plombering.

Inleda retur:
Kontakta oss före retur. Paketera varan väl. Ha med en kopia av kvitto/faktura/plocksedel eller styrk ert köp på annat sätt via e-mail eller telefon innan returen. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen ej är komplett, debitera självkostnadspris för de saknade delarna. Vi förbehåller oss rätten att i de fall returen skett felaktig dvs kvitto saknas eller kontakt ej tagen, avstå från återbetalning av varans värde. Vi kommer ej lösa ut paket mot postförskott. OBS! Du måste returnera dina produkter såsom Företagspaket!

Returfrakt som Företagspaket:
Kunden svarar för returfrakten och måste returnera produkterna som Företagspaket. Kontakta oss eller ditt fraktbolag för mer information om hur du skickar som Företagspaket.

Återbetalning:
Vi återbetalar dig hela beloppet för varan, utan onödigt dröjsmål och senast inom 14 dagar från den dag vi informerades om ditt beslut att ångra avtalet.

Vid transportskador:
Om paketet är skadat vid leverans ska du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe. Du har rätt att utan kostnad öppna paketet för att kontrollera att varan fungerar.

För mer information om ångerrätten, vänligen kontakta vår kundtjänst eller besök Konsumentverkets webbplats.

Övrigt:
Ångerrätt gäller ej vid köp av produkter med abonnemang.

Returen skickas till nedanstående adress:

Helsingborgs Teknikcenter AB
Hälsovägen 35
254 42 Helsingborg

Har du frågor angående din retur är du välkommen att kontakta oss:

Telefon: 042-367090
E-post: info@h-tc.se

4. Reklamationer & Returrätt

Helsingborgs Teknikcenter AB följer Konsumentköplagen (KKL).

Om paketet är skadat vid leverans ska du göra en reklamation direkt hos ditt utlämningsställe. För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. Du har rätt att utan kostnad öppna paketet, för att kontrollera att varan fungerar. Om något är felaktigt med din produkt, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt.

För att vi ska godkänna reklamationen: Reklamation måste alltid göras, skicka inte bara tillbaka produkten. Ange alltid vad orsaken är. Reklamation angående leverans ska göras senast 14 dagar efter paketet är uthämtat. Reklamation av vara måste lämnad inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet. Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 2 år.

Vid giltigt reklamationsärende betalar vi returfrakten. Om du beställt fler varor än den du returnerat betalar vi dock inte tillbaka hela fraktkostnaden. För felaktigt returnerad vara utgår ingen ersättning varken för varan eller returkostnader, ej heller får kunden tillbaka varan utan att erlägga ny fraktkostnad. Vid ej godkänd reklamation efter garantin har löpt ut så tar vi ut en undersökningsavgift på SEK 350 kr inkl. moms. Vid eventuell tvist följer Helsingborgs Teknikcenter AB, ARN:s rekommendationer. Vid hävdande av ångerrätt gällande distansköp, skall varan återsändas direkt till butik på kundens bekostnad, skulle Vi behöva hämta varan på utlämningsställe etc, debiteras en kostnad om Sek 500:- till kunden.

Returadress:
Helsingborgs Teknikcenter AB
Hälsovägen 35
254 42 Helsingborg

Genom att reklamera en produkt till oss godkänner du våra Reklamations- och Garantivillkor.

5. Garantivillkor

Helsingborgs Teknikcenter AB lämnar 12 månader fabriksgaranti på alla varor om inget annat anges, undantaget förbrukningsmaterial.

Begagnade varor samt visningsexemplar, lämnas 3 månaders garanti på, om ingen annan överenskommelse träffats.

Varor som klassas som förbrukningsmaterial är bl.a. batterier, skärmskydd etc.

Helsingborgs Teknikcenter AB  lämnar alltid 3 månader funktionsgaranti på alla utbytesdelar vid reparation hos oss.

6. Leverans -tid, -område, -metod

Leveransområde: Vi levererar inom Sverige med lämpligast Fraktbolag.

Leveranstid: Leverans inom 1-5 arbetsdagar från mottagen order och betalning. Vi ersätter inte direkt eller indirekt skada som vållats av att vi levererar senare än vad som förväntas. Vi skickar ut våra produkter med Erfoderligt Fraktbolag vid fraktfritt.

7. Reparationsvillkor

Helsingborgs Teknikcenter AB erbjuder 3 månaders funktionsgaranti på de delar vi byter ut. Vi ansvarar ej för förlust av lagrad information/data/”jailbrake” vid reparation och service. Vi rekommenderar alltid att göra en säkerhetskopia på din produkt innan du skickar in varan/lämnar in. Helsingborgs Teknikcenter AB ansvarar ej för program- och mjukvara-fel. Det är ibland lämpligt att göra en fabriksåterställning efter en reparation. Vid reparation av iPhone görs detta via iTunes. Garanti kan ej lämnas på reparationer av vätskeskadade enheter eller enheter som är “jailbrakeade”. Vi står ej för kostnader för förlorad inkomst på grund av felaktigheter i våra produkter.

Vänligen specificera utförligt vad ni vill få avhjälpt under meddelande vid beställning. Helsingborgs Teknikcenter AB utför reparation enligt angiven informationen. Upptäcker vi det nödvändigt att utföra ytterligare reparationer på din produkt så kontaktar vi dig innan ytterligare åtgärder vidtas.

Om du skickar in din enhet till oss, så skicka alltid med Rekommenderat brev eller sök DHL fraktsedel från vår webb.

Vid beställning av Reparation, gör så här:

Alt. 1: Lämna in Hälsovägen 35, Helsingborg:

  1. Gör din beställning. Glöm ej att anteckna eventuellt lösenord till telefonen under meddelande när du gör beställningen.2. Gör en säkerhetskopia av din mobil. Vi ansvarar ej för eventuellt förlorad information.
  2. Ta ut ditt SIM-kort ur mobilen och sätt tillbaka SIM-kortshållaren.

Alt. 2: Skicka in telefonen:

  1. Gör din beställning. Glöm ej att anteckna eventuellt lösenord till telefonen under meddelande när du gör beställningen.
  2. Gör en säkerhetskopia av din mobil. Vi ansvarar ej för eventuellt förlorad information.
  3. Ta ut ditt SIM-kort ur mobilen och sätt tillbaka SIM-korthållaren.
  4. Packa mobilen väl och lägg den i t.ex ett vadderat kuvert.
  5. Skriv ut orderbekräftelsen och lägg ner den i försändelsen.
  6. Lämna in försändelsen hos närmaste DHL Servicepoint, skicka försändelsen till:

Helsingborgs Teknikcenter AB

Hälsovägen 35

254 42 Helsingborg

org:5569434755

8. Beställningar utanför Sverige

I dagsläget levererar vi endast inom Sverige. Vi tar inget ansvar om en kund utanför Sverige använder en mellanhand för att göra ett köp hos oss.

9. Om varorna ej motsvarar beställningen

Har du fått fel varor, saknas det något, eller är varan som du har fått trasig vid leverans? Kontakta då oss omedelbart så att vi kan rätta till det.

10. Åldersgräns

Åldersgränsen vid postorderköp är 18 år. Är du under 18 år krävs målsmans underskrift. Vi har dock inget automatiskt system som gallrar bort köp som görs av minderåriga, men skulle problem uppstå med detta gäller ändå 14 dagars öppet köp.

11. GDPR

För att skydda dina personuppgifter och säkerställa att vi uppfyller kraven i GDPR samlar vi in och behandlar endast nödvändig information som krävs för att utföra våra tjänster och leverera dem till dig på ett säkert sätt. Vi behöver spara och behandla personuppgifter om dig, såsom namn, e-postadress, adress, telefonnummer och personnummer/födelsenummer, för att kunna skicka ut produkterna du beställer, meddela dig om din orderstatus, avisera och kommunicera med dig som kund, samt för att kunna kommunicera om din order med vår betaltjänsteleverantör. Vi tillämpar vid var tid gällande integritetslagstiftning vid all behandling av personuppgifter.

Vi använder lämpliga tekniska och organisatoriska åtgärder för att skydda dina personuppgifter och förhindra obehörig åtkomst, förändring, radering eller utlämnande av dem. Dina uppgifter kommer att sparas i vår kunddatabas, som lagras inom EU/EES, under den tid som krävs för att fullfölja den allmänna reklamationsrätten (tre år).

De personuppgifter vi behandlar om dig kan delas med våra samarbetspartners inom betalning, lagerföring och frakt/spedition. Vi kan även komma att dela dina personuppgifter med en tredje part, förutsatt att vi är skyldiga att göra så enligt lag. Dock kommer vi aldrig att överföra dina uppgifter till ett land utanför EU.

Du har rätt att begära information om de personuppgifter vi har om dig, rättelse av felaktiga uppgifter och radering av dina personuppgifter om det inte längre finns något legitimt syfte för oss att behålla dem. Du har också rätt att begränsa eller invända mot behandlingen av dina personuppgifter och att begära att dina personuppgifter överförs till en annan personuppgiftsansvarig om det är tekniskt möjligt. Om du har klagomål på vår behandling av dina personuppgifter har du rätt att inge klagomål till tillsynsmyndigheten Datainspektionen.

Vi förbinder oss att hålla oss informerade om förändringar i GDPR och att ständigt förbättra vår hantering av personuppgifter. Om du har några frågor eller funderingar om vår hantering av personuppgifter, är du välkommen att kontakta oss. Vi kommer att göra vårt bästa för att svara på dina frågor och adressera eventuella oro du kan ha.

12. Betalning

Betalning sker enkelt och säkert med Klarna. Även om du inte har ett Klarnakonto sedan tidigare kan du snabbt göra transaktionen via Klarna. Klarna samarbetar med VISA, MasterCard, Swish, samt alla svenska banker som erbjuder direktbetalningar, Swedbank, Handelsbanken, SEB och Nordea.

Klarna håller höga säkerhetskrav och är PCI-certifierade av Trustwave som är en internationell organisation för säker e-handel. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik.

Klarna startade 2005 i Sverige och är en välkänd betallösning på internet.

Läs mer om Klarna här: www.klarna.com/se/

Faktura:
Vid betalning via faktura samarbetar vi med Klarna. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är av Helsingborgs Teknikcenter AB överlåtna till Klarna. Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning utgår avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift. Dröjsmålsränta utgår med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.

Delbetala:
Genom vårt samarbete med Klarna kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.

Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.

Har du några frågor så kan du ringa Klarnas kundtjänst för närmare information.

Klarnas månadsfaktura:
Genom att välja att betala med Klarnas månadsfaktura kan du delbetala ditt köp på ett smidigt sätt. Du får en samlingssedel en gång i månaden som inkluderar alla dina köp som du valt att betala med månadsfaktura. Du kan välja att betala hela summan på en gång eller att delbetala över tid.

När du väljer att betala med Klarnas månadsfaktura görs en sedvanlig kreditprövning. Om kreditprövningen godkänns kommer du att få en kredit som du kan använda för att betala ditt köp. Du kan läsa mer om Klarnas månadsfaktura på deras hemsida.

Klarna är en välkänd betallösning på internet med höga säkerhetskrav. All trafik krypteras genom SSL 128 bitar och alla kortöverföringar bygger på bankernas så kallade 3D-secure teknik. Du kan känna dig trygg när du väljer att betala med Klarna.

13. Force majeure

I händelse av krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, eller liknande händelse utanför vår kontroll, vilken vi ej skäligen kunnat förutse,  gör att Helsingborgs Teknikcenter AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

14. Minsta ordervärde

Varuvärdet exkl frakt måste uppgå till minst 100 SEK för att ordern skall expedieras.

15. Tvist

Vid eventuell tvist följer Helsingborgs Teknikcenter ARN:s rekommendationer.

Vid datorköp: Vi monterar datorn på kundens önskemål, skulle tvist härom inträffa, har Helsingborgs Teknikcenter AB inget ansvar härom och kan ej lagföras i ärende som avser monteringen. Skulle kund åberopa montering debiteras en avgift om 800:- inkl moms, i tvistemål.

16. Övrigt

Vi reserverar oss för eventuell slutförsäljning, prisförändring eller specifikationsförändring av produkter.